Lilon.se Erbjudanden Nya produkter Köpvillkor Om Lilon.se Kontakta oss Lilon.eu - Bloggen Lilon.se på Facebook Lilon.se på Twitter Lilon.se på Instagram Lilon.se på YouTube
  Lilon.se » Villkor Mitt konto  |  Varukorg  |  Kassa   
Sök
Pennor
 Adonit
 Artline
 Ballograf
 Bic
 Faber-Castell
 Koh-I-Noor
 Letraset
 Lyra
 Marvy Uchida
 Paper Mate
 Parker
 Pennor & Tillbehör
 Pentel
 Pilot
 Stabilo
 Staedtler
 Tombow
 Uni-Ball
 Zig
Kontorsmaterial
 Allmänt kontorsmaterial
 Almanackor & Planering
 Batteri & Laddare
 Blanketter
 Block & Anteckningsböcker
 Butiksmaterial
 Datortillbehör
 Emballage / Packmaterial
 Etiketter
 Hobbymaterial
 Häfta, Fästa & Håla
 Konstnärsmaterial
 Kontorsmaskiner
 Kuvert & Postemballage
 Lagringsmedia & Inspelning
 Lampor
 Papper
 Post-It
 Servering & Engångsartiklar
 Sortering & Förvaring
 Städ / Kem / Hygien
 Stämplar & Märkning
 Väskor
 Skol- & Förskolematerial
 Rättvisemärkt & Fairtrade
 Designprodukter
Varumärken
Alla varumärken »
Artiklar/Information
Hobbymaterial (2)
Konstnärsmaterial (1)
Kontorsmaterial (2)
Pennor (4)
Allmänt (4)
Villkor

Vi levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska, danska och finländska (ej Åland) marknaden.

1.1 Betalning & frakt för privatkonsumenter
1.2 Allmänna villkor för privatkonsumenter.
2.1 Betalning & frakt för företag
2.2 Allmänna villkor för företag.


1.1 BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER (se längre ner för företag)
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

BETALNINGSALTERNATIVEN

1.1.1 Betalning mot faktura.
Faktura för svenska privatpersoner (faktureringsavgift på 39 kr inkl moms tillkommer).
Vid försäljning till svenska privatpersoner tillämpar vi betalningsvillkoret 14 dagar netto från fakturadatum. (Företagskunder, organisationer, föreningar och församlingar köper mot 14-dagars, 20-dagars och 30-dagars faktura, beroende på avtalad betalningstid).
Försäljning till stat, skola, kommun och landsting sker mot 30-dagars faktura samt tillkommer ingen faktureringsavgift.
För att få köpa mot faktura måste du som privatperson vara minst 18 år och beställa till din bokföringsadress.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 39 kr inkl moms.


 

 

1.1.2 Kortbetalning
DIBS
Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är DIBS Payment Services (www.dibs.se). Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet - 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken - då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort ("Betala med kort [Säker betalning via DIBS Payment Services]") kommer du till DIBS säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad), Giltigt till (år) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats. Betalningen reserveras och dras från ditt konto först när varorna skickats från oss.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Se bild nedan.
CIS-kod

Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida. Se nedan.
CVV-kod

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

Verified by VISA
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

MasterCard SecureCode
Läs mer om MasterCard SecureCode

 

 

1.1.3 Betalning via Internetbank
DIBS
Vi accepterar betalningar via Swedbanks Internetbank. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är DIBS. Ett svenskt företag som garanterar en snabb och säker betalning.

Så här fungerar det:
När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till DIBS betalväxel för Internetbank. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet.

 

 

1.1.4 Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

 

 

1.1.5 Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen.

 

FRAKT
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt. Vi har dessa fraktkostnadsklasser (för leveranser inom Sverige): 69 kr, 89 kr, 109 kr, 189 kr och högsta fraktavgiften 199 kr (inkl. moms). Fraktkostnaden överstiger alltså aldrig 199 kr.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

Leveranser till Danmark och Finland
Fraktkostnaden till Danmark och Finland baseras på vikt och storlek. Lägsta fraktkostnad till dessa länder är 69 kr (inkl moms) och ökar kontinuerligt.

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Leveranser till Danmark och Finland
Leveranstiderna ligger på ca 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.


1.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER (se längre ner för Allmänna villkor för företag)
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Lilon.se levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska, danska och finska marknaden.

Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.
För att växla mellan lägena inkl. moms och exkl. moms klickar du på texten "Ändra till .... moms" som finns längst ner i höger kolumn under "Information".
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning (kostnaden ligger mellan 39 kr och 199 kr men överstiger aldrig 199 kr (inkl moms).

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

LEVERANS

Leveranssätt
Din beställning skickas som A-brev, Postpaket, DPD Företagspaket 16.00 eller med Schenker beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

Leveranstid
Lilon.se har lager i Åstorp. De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem - oftas får vi hem produkter till vårt lager efter 1-3 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 1-5 arbetsdagar (inom Sverige).

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

Avbeställning
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i smanband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporent, skall skadan anmälas omgående till speditören.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Lilon.se´s egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.
Vid ohövlighet eller på annat sätt visad respektlöshet mot Lilon.se, ägare eller dess anställda/inhyrda personal förbehåller vi oss rätten att makulera en order och neka kund att att handla på Lilon.se (givetvis återbetalas eventuellt förbetald order).

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Bra att veta är även att du har som privatkonsument tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara.
Vid reklamation skall kund kontakta Lilon.se via e-post lilon@lilon.se eller via vårt kontaktformulär och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar, vi tillämpar dock 20 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller du varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta Lilon.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan.

Öppet köp, bytesrätt och ångerrätt gäller ej för produkter som är specialtillverkade för en viss kund.

Returadressen är:
Lilon.se
Box 184
265 34 Åstorp
Sverige

 

GARANTI
Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2 år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och gararantåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen attoch reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.

 

FORCE MAJEUR
Händelse såsom utanför Lilon.se´s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Lilon.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

ÖVRIGT
Lilon.se förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Lilon.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Lilon.se använder cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Lilon.se krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.


 

2.1 BETALNING & FRAKT FÖR FÖRETAG (se längre upp för Allmänna villkor för privatkonsumenter) För företag gäller köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.

BETALNINGSALTERNATIVEN

2.1.1 Betalning mot faktura.
Faktura för svenska företagskunder (faktureringsavgift på 39 kr inkl moms tillkommer).
Vid försäljning till svenska företag tillämpar vi betalningsvillkoret 14 dagars från leveransdatum, alternativt 20 dagar netto alternativt 30 dagar netto från fakturadatum, beroende på avtalad betalningstid.
Försäljning till stat, skola, kommun och landsting sker mot 30-dagars faktura samt tillkommer ingen faktureringsavgift.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 39 kr inkl moms.

 

 

2.1.2 Kortbetalning
DIBS
Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är DIBS Payment Services (www.dibs.se). Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet - 3D-Secure - en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken - då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort ("Betala med kort [Säker betalning via DIBS Payment Services]") kommer du till DIBS säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad), Giltigt till (år) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats. Betalningen reserveras och dras från ditt konto först när varorna skickats från oss.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Se bild nedan.
CIS-kod

Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida. Se nedan.
CVV-kod

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

Verified by VISA
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

MasterCard SecureCode
Läs mer om MasterCard SecureCode

2.1.3 Betalning via Internetbank
DIBS
Vi

accepterar betalningar via Swedbanks Internetbank. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är DIBS. Ett svenskt företag som garanterar en snabb och säker betalning.

Så här fungerar det:
När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till DIBS betalväxel för Internetbank. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet.

2.1.4 Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

2.1.5. Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen.

FRAKT
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt. Vi har dessa fraktkostnadsklasser (för leveranser inom Sverige): 69 kr, 89 kr, 109 kr, 189 kr och högsta fraktavgiften 199 kr (inkl. moms). Fraktkostnaden överstiger alltså aldrig 199 kr.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

Leveranser till Danmark och Finland
Fraktkostnaden till Danmark och Finland baseras på vikt och storlek. Lägsta fraktkostnad till dessa länder är 69 kr (inkl moms) och ökar kontinuerligt.

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Leveranser till Danmark och Finland
Leveranstiderna ligger på ca 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.


2.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR FÖRETAG (se längre upp för Allmänna villkor för privatkonsumenter)
För företag gäller köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver

Lilon.se levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska, danska och finländska marknaden.

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%.
För att växla mellan lägena inkl. moms och exkl. moms klickar du på texten "Ändra till .... moms" som finns längst ner i höger kolumn under "Information".
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning (kostnaden ligger mellan 39 kr och 199 kr men överstiger aldrig 199 kr (inkl moms).

I händelse av prisjustering förbehåller oss rätten att tillämpa leveransdagens pris dock kontaktas du först för godkännande.
Vi reserverar oss även för eventuella skriv fel.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

LEVERANS

Leveranssätt
Din beställning skickas som A-brev, DPD Företagspaket 16.00 eller med Schenker beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

Leveranstid
Lilon.se har lager i Åstorp. De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem - oftas får vi hem produkter till vårt lager efter 1-3 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 1-7 arbetsdagar (inom Sverige).

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i smanband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADAT GODS
Om en vara skadas under transporent, skall skadan anmälas omgående till speditören.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Lilon.se´s egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.
Vid ohövlighet eller på annat sätt visad respektlöshet mot Lilon.se, ägare eller dess anställda/inhyrda personal förbehåller vi oss rätten att makulera en order och neka kund att att handla på Lilon.se (givetvis återbetalas eventuellt förbetald order).

REKLAMATIONSVILLKOR
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta Lilon.se via e-post lilon@lilon.se eller via vårt kontaktformulär och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

GARANTI
Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2 år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och gararantåtgärder, så tveka inte att kontakta oss

FORCE MAJEUR
Händelse såsom utanför Lilon.se´s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Lilon.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

ÖVRIGT
Lilon.se förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Lilon.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Lilon.se använder cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Lilon.se krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.

Varukorg Mer
...är tom
Summa: 0,00 kr
(exkl frakt)
Ändra
Till kassan
Recensioner Mer
Patron/Refill BLS-FR7-S3-B till Pilot Frixion Ball Svart 3/fp
Suveränt att det finns patroner att köpa! Funkar jättebra! ..
5 av 5 Stjärnor!
Nyhetsbrev

Priser
Priserna är inkl. moms
Ändra till exkl moms

Pennor & Kontorsmaterial

Aktuellt Information Facebook

Lilon.se har sålt kontorsmaterial, pennor, konstnärsmaterial, hobbymaterial, butiksmaterial och papper på nätet sedan 2006.

Söker du något särskilt inom kontorsmaterial, papper och pennor som inte finns med i vårt växande sortiment är du välkommen att kontakta oss.

Kontakt Tjäna pengar Socialt

Adress
(enbart lager, ej butik)
Lilon.se
Rosendalsgatan 1
265 38 Åstorp

E-post
lilon@lilon.se

Telefon
Obs! Begränsade telefontider, då jag jobbar heltid på annat håll under dagarna. Normalt kan jag inte svara under dagtid.
0739-941 961

Tillsammans med oss kan du tjäna pengar genom att länka till oss från din webbplats, eller från ditt nyhetsbrev.
För att tjäna pengar som "affiliate" måste du ansluta dig till vår samarbetspartner AdRecord, och sedan ansöka till vårt affiliateprogram.

Du ansluter dig till vår afiliateprogram hos AdRecord genom att registrera dig här:
AdRecord

Lilon.se på Facebook Lilon.se på Facebook

Lilon.se på Instagram Lilon.se på Instagram

Lilon.se på Twitter Lilon.se på Twitter

Lilon.se på YouTube Lilon.se på YouTube

Copyright © 2006-2015 Lilon.se
Lilon AB, Org.nr: 556871-7721